Zatrudniając pracownika na nowe stanowisko, należy wziąć pod uwagę wiele czynników - od poznania kultury organizacyjnej firmy po zrozumienie wymagań związanych z danym stanowiskiem. Ale być może jednym z najważniejszych jest znalezienie odpowiedniego pracownika na dane stanowisko. Zatrudnienie niewłaściwego pracownika może wywołać efekt fali w całej firmie. Nieodpowiednie zatrudnienie może prowadzić do obniżenia morale i wydajności. Co więcej, zatrudnienie nieodpowiedniego pracownika może wiązać się z kosztami.
Wyraźnie określ kulturę swojej firmy
Jedną z pierwszych rzeczy, jaką powinieneś zrobić, zatrudniając nowego pracownika, jest określenie kultury organizacyjnej firmy. Jasno określona kultura pomoże Ci zatrudnić odpowiednią osobę na dane stanowisko i pomoże Twojemu zespołowi wspólnie pracować. Pomoże to również uniknąć niektórych problemów, które pojawiają się przy zatrudnianiu z powodu zderzenia kultur.
Liczne badania wykazały, że organizacje o silnej kulturze organizacyjnej charakteryzują się wyższą produktywnością, mniejszą rotacją pracowników oraz szczęśliwszymi i bardziej zaangażowanymi pracownikami. Dlatego też, jeśli chcesz, aby Twoja firma odnosiła sukcesy i dobrze prosperowała, musisz zadbać o to, aby Twoja kultura była silna.
Choć może być kuszące, by "skopiować" kulturę innej firmy, pamiętaj, że Twoja organizacja jest wyjątkowa i powinna to odzwierciedlać. Silna kultura pomoże pracownikom identyfikować się z firmą i czuć się z nią związanymi. Będą również w stanie określić i rozwijać swoje unikalne cechy.
Proces zatrudniania obejmuje wiele różnych etapów, a na każdym z nich ważne jest, aby zatrudniać pod kątem dopasowania osobowościowego. Oznacza to, że należy zatrudniać osoby o podobnych poglądach i podzielające te same wartości, co firma. Podczas rekrutacji pod kątem dopasowania osobowościowego ważne jest, aby skupić się na cechach, których szukasz u kandydatów, a nie tylko na posiadanych przez nich umiejętnościach.
Poznaj wymagania swojej firmy
Zatrudnienie kogoś, kogo się zna, może być kuszące, zamiast zatrudniać odpowiednią osobę na podstawie jej umiejętności. Jednak zatrudnianie na podstawie osobistych relacji może często prowadzić do zatrudnienia niewłaściwej osoby. Szczególnie ważne jest, aby znać wymagania firmy w stosunku do pracowników, którzy będą pracować w sytuacjach wysokiego stresu. N
a przykład należy upewnić się, że pracownik jest przystosowany do pracy w warunkach wysokiego stresu, jeśli będzie on pracował z klientami w środowisku biznesowym. Zrozumienie wymagań firmy pomoże uniknąć zatrudniania niewłaściwych osób. Na przykład, nie należy zatrudniać byle kogo, kto jest zainteresowany danym stanowiskiem pracy. Może to wynikać z faktu, że kandydat zamieścił ogłoszenie na portalu pracy lub na innej stronie internetowej bez dokładnego sprawdzenia informacji.